Πριν καλά-καλά «ζεσταθούν» οι αγορές εν όψει Χριστουγέννων, τα εμπορικά καταστήματα στη Γερμανία υπόσχονται προσφορές και γενναίες εκπτώσεις στο πλαίσιο της Black Friday. Όμως η «Μαύρη Παρασκευή» δεν είναι απαραίτητα και επικερδής για τα καταστήματα, όπως παρατηρεί η Deutshe Welle σε δημοσίευμά της.

Μια μέρα προσφορών δεν αρκεί. Ολοένα και περισσότερα, κυρίως διαδικτυακά, καταστήματα, μετατρέπουν την λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή» σε εβδομάδα ή ακόμα και μήνα προσφορών. Οι έμποροι κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για κρατήσουν ψηλά τα επίπεδα της ζήτησης, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Σφυγμομέτρηση της PricewaterhouseCoopers (PwC) δείχνει ότι το 71% των Γερμανών προτίθεται να ψωνίσει είτε την «Μαύρη Παρασκευή», είτε την ερχόμενη «Cyber Monday». O Σύνδεσμος Γερμανικού Λιανικού Εμπορίου HDE αναμένει φέτος συνολικό τσίρο πάνω από 3 δισ. ευρώ, μια αύξηση 22% σε σύγκριση με το 2018. Έρευνα της γερμανικής ιστοσελίδας σύγκρισης τιμών idealo.de δείχνει ωστόσο, ότι οι μεγαλόστομες υποσχέσεις των εμπόρων για «τιμές σοκ» και «μεγάλες ευκαιρίες» δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Συγκρίνοντας περισσότερα από 2.500 προϊόντα στις πιο δημοφιλείς 50 κατηγορίες καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι τιμές μειώθηκαν μόλις κατά 6% κατά την Black Friday το 2018. Μόλις ένα στα επτά προϊόντα είχε τιμή μειωμένη περισσότερο από 20%. Προφανώς για αυτό το λόγο οι γερμανικές ενώσεις καταναλωτών συστήνουν στους πολίτες να είναι ψύχραιμοι στο κυνήγι για την καλύτερη προσφορά και να συμβουλεύονται τις διαδικτυακές μηχανές σύγκρισης τιμών.

Black Friday Spring: Η ανοιξιάτικη εκδοχή της «Μαύρης Παρασκευής»

Για πολλές αλυσίδες και καταστήματα όμως, όπως τονίζεται στο ίδιο δημοσίευμα, η Black Friday αποδεικνύεται, τουλάχιστον στη Γερμανία, δίκοπο μαχαίρι. Για κάποιες αλυσίδες ηλεκτρονικών ήταν η μέρα με το μεγαλύτερο τζίρο της χρονιάς. Όμως η επιτυχία αυτή είχε για αυτές υψηλό κόστος, μιας και ο τζίρος των χριστουγεννιάτικων γιορτών, ένα περίπου μήνα αργότερα, αποδείχθηκε κατώτερος των προσδοκιών. Προφανώς οι καταναλωτές αξιοποίησαν την «Μαύρη Παρασκευή» για τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους. Εν τέλει η Black Friday και η Cyber Monday δεν ωφέλησαν πολλά καταστήματα. Η Νίνα Σαρβένκα από την εταιρία συμβούλων Simon-Kucher προτείνει στους καταστηματάρχες συγκεκριμένες και στοχευμένες προσφορές και σε καμία περίπτωση εκστρατείες του τύπου «30% σε ό,τι πάρεις».

«Είτε αρέσει, είτε όχι όμως, η Black Friday ήρθε για να μείνει» επισημαίνεται στο δημοσίευμα. Στο εγγύς μέλλον αναμένεται ότι και άλλες τέτοιες μέρες προσφορών θα κάνουν την εμφάνισή τους διεθνώς. Η αγορά των ΗΠΑ προσπαθεί ήδη να προσελκύσει καταναλωτές με μια ανοιξιάτικη εκδοχή της «Μαύρης Παρασκευής», την Black Friday Spring.





Source link

SOFIA PAPASTAVROS

SOFIA PAPASTAVROS

Είμαι Ελληνίδα της Αμερικής που ζω στη Νέα Υόρκη και μου αρέσει η ελληνική γλώσσα και η αρθρογραφία.
Close